När kommer snön, om den kommer ?

Här lyser solen för fullt, bladen är ännu gröna och kylan har inte slagit ut. Det har varit / är en otroligt härlig höst, när man kan gå i snygga höstjackor utan att frysa och luften känns klar. Jag njuter till fullo, men kan ändå inte sluta tänka på första snön. 
 
Jag undrar när den kommer ? När kommer vi märka av första frosten? Längtar något enormt till att känna den kalla luften och höra det krispiga knastrande under fötterna. Hur är vädret hos er ? Några tecken på kyla och frost ?
 
 
Vackert ute hos mamma och pappa. 
 
fina snögubben jag & min systerdotter gjorde förra året :)
 
 

Kommentarer:

1 Nathalie Isaksson:

Frost har jag faktiskt sett tidigt en morgon för inte så längesedan dock är det ju sommar idag med 20+ grader. Jag längtar mest till den höstfärgade skogen som bör komma inom kort men därefter finns det inget annat i väderväg att se fram emot mer än en stilla vinterdag i ett vinterlandskap när snöflingor sakta dalar ner mot marken :) Så mysigt!

Svar: Jaa hösten är så fin med alla färger på löven och sen självklart en sån där krispig härlig vinterdag med pudersnö :)
misshappineess.blogg.se

2 Maries strålande jul:

Här är vädret milt, igår var det t.o.m. så varmt att jag plockade fram ett par shorts jag lagt undan eftersom det var FÖR varmt med långbyxor här hemma.

Svar: Men galet, då måste det varit varmt :)
misshappineess.blogg.se

3 Camilla:

Här i norr börjar snön närma sig! I natt var det frost, och väderprognoserna har tidigare lovat snö till helgen (nu verkar de ha ändrat sig och lovar bara minusgrader..). Men jag hoppas innerligt på att snön kommer helst idag! :)

Svar: Å men vad mysigt :)
misshappineess.blogg.se

Kommentera här: