Julstädning

Något jag kom och tänka på nu när jag satt och kollade på ett städprogram var julstäd. Förr i tiden så städade man grundligt varje jul. Man gick igenom precis allt i hemmet. Själv städar jag en hel del, och mer kommer det bli efter renoveringen. Jag gillar att städa bakom spisen, rensa kyl & frys i och bakom, rensa linneskåpet osv hyfsat ofta, och inte bara göra det 1-2 ggr om året som traditionen säger. I och försig så  gör jag en väldigt grundlig storstädning någon dag innan jag ska börja sätta upp julpyntet, så jag är väl lite både och, traditionell samtidigt otraditionell som städar ofta :-) 
 
Hur gör ni? 
 
Bild : google.se
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Malin Ruth:

jag är ingen storstädare öht, inte ens till jul, men nånting som jag ser fram emot att plocka fram när december närmar sig, är min sprejflaska med juldoftande rengöringsmedel - den får hela hemmet att lukta jul! och så blir det rent förstås, så två flugor i en smäll!

Kommentera här: