Julmat

Godmorgon ! 

Sitter med tända ljus och äter frukost.Det är så himla mysigt att vakna när det är mörkt, tända ljusen och bara njuta av lugnet. Äter årets första klementin och doften sprider sig i lägenheten. 

Funderar kring julmaten och om jag ska prova laga något nytt till årets julbord. Såg ett recept på laxpudding, inte för att jag äter lax men såg gott ut och spännande med en uppgradering av laxen. Sen såg jag recept på en julig sallad och även någon gryta. Klassiskt julbord i alla ära, men med någon annorlunda rätt vore trevligt. 

Har ni någon maträtt som sticker ut lite på julbordet ? Vad är er favoriträtt i juletider ? :) 

Bild : Ikea.se 

Kommentarer:

1 Maries strålande jul:

Baconlindade dadlar och varm brietårta finns bland våra senaste nytillskott på julbordet.

Svar: Det Lät jättespännande :)
misshappineess.blogg.se

2 Mer jul - Lillie:

Vi brukar köra lammfrestelse. Som en janssons fast med lammfärs. Den är supergod verkligen och har blivit en riktig favorit. Jag har receptet i min blogg här:http://merjul.blogg.se/2012/november/nykomling-pa-julbordet.html

Svar: Å måste spana in, lät jättegott :)
misshappineess.blogg.se

Kommentera här: