Jullista

En till jullista som jag tänkte besvara, denna från Santa baby 
 
En perfekt julig dag
äter jag: clementiner
dricker jag: chaite med uppvispad mjölj och kanel 
lyssnar jag på: julmusik 
tittar jag på: Julgranen
känner jag doften av: Julgranen 
är jag med: min familj eller vänner
bakar/lagar jag: Lussebullar
 
Dagen innan julafton ser ut så här:
Är i Gävle. De två senaste jularna har jag fikat med min goda vän Aline dagen innan julafton på eftermiddagen i stan. Sedan åker jag ut till mamma & pappa där jag brukar slå in de sista julklapparna, hjälpa till att duka och dekorera det sista. Sedan har vi uppesittakväll med bingolotto, julknäcke med nygrillierad skinka på och senap. 

På julaftonskväll brukar jag: 
Sitta med hela familjen, kolla på film, det blir alltid någon av filmerna som alltid går på julafton. Vi fikar ännu mer, äter ännu mer godis och umgås. Sedan går vi på midnatsmässan i Böna Kapell. 

På juldagen känner jag:
Lite låg men samtidigt glad och inne i julmyset. Vi har oftast julafton då också, eftersom vissa i familjen firar på annat håll varannat år. vissa Juldagar så träffar jag upp vänner på kvällen för lite drinkar ute. 
 
 
 

Kommentera här: