Jullista

Jullista från Helense julblogg. 
 
Hur länge har du julbloggat?
Första året med att vara helt aktiv, har haft någon julblogg förr men lade ner den snabbt.
 
Varför började du?
För att jag tidigare har bloggat om både julen och andra saker. Har aldrig riktigt blivit seriös men nu går bloggen bra och läsarantalet går upp varje dag så det är roligt. 
 
Vad är det absolut roligaste med julbloggeriet?
Att få dela min passion för julen med andra och att många har samma passion som mig som kikar in här :)
 
Brukar du delta i jultävlingar?
Aldrig gjort det, men kanske i år :)
 
Vinner du? 
Nej. 
 
När börjar du lyssna på julmusik?
Brukar bli i oktober men i år blev det i september 
 
Vilken julfilm ser du först?
Tomten är far till alla barnen 
 
Vad är godast: Pepparkakor eller Lussekatter?
Lussekatter
 
Måste det vara snö på julafton?
Jaaa.
 
Var firar du helst jul?
Hemma hos någon i familjen / min eller sambons sida. Drömmen vore att vi hade ett riktigt stort hus så min familj från Gävle kunde komma hit och fira i mitt hus tillsammans med sambons familj :)
 
Vilken julblogg har du följt längst?
Vet faktiskt inte, har några sparade på datorn :) 
 
Har du tips om någon ny julblogg?
Min ? ;) 

Vad ska en bra julblogg innehålla?
Mycket bilder, för mycket text eller typ småklipp från Youtube eller en endaste bild på något från internet blir lätt tråkig, man ska försöka vara personlig i bilderna och knäppa så mycket man kan själv :) Recept är också kanon:) Så personlig med mycket egna bilder och recept. 
 
Med vad fotograferar du dina bilder?
Med min iPhone 6
 
Kommer du åka på någon julmarknad i år?
Japp.
 
Varför vill du att folk ska läsa just din blogg?
Jag hoppas folk ska tycka min blogg är rolig och personlig, försöker sprida lite julstämning i cypervärlden och få andra att se julen som en mysig högtid inte bara runt julafton, utan även en månad innan. Jag försöker lägga ut mycket personliga bilder och videos. närmre jul kommer det bli ännu mer eftersom nu finns det inte allt för mycket att blogga om. :)

Kommentarer:

1 zara:

Hej! Har just nu en veckans bloggtävling i bloggen, är du intresserad att vara med? Kika då in och anmäl dig, länk finns under headern. Kram! :)

2 A M:

Åååh, underbart inlägg!

Kommentera här: