Recension av årets must - kardemumma

Då var det äntligen dags för recension av årsmusten. Smaken är alltså kardemumma. Jag hade riktigt höga förhoppningar om årets smak men tyvärr smakade det inte som jag hade hoppats på. 
 
Smaken är riktigt svår att beskriva men tänk er en öppnad julmust där kolsyran gått ur och någon har hällt i kardemumma. Jag gillade den inte alls, men vet inte om det beror på att jag är förkyld. Jag älskar smaker, kryddor, mix av allt och har gjort det sen jag var liten men Just denna smak funkade verkligen inte för mig. Musten smakade precis som den luktade, illa. Hoppas min åsikt är så pga att jag är förkyld, gillade inte ens mina favoritbiskvier idag :( 
 
För Rasmus däremot så smakade musten fantastiskt och han hyllar den till skyarna. Han höll dock med om att lukten var skum.
 
För mig får musten 2/5 och av Rasmus 4/5 så helt olika åsikter alltså :) har ni smakat den ? Sett den på affären ? Eller ska ni smaka den snart ? :) 
 





 

Kommentarer:

1 Amandas jul:

Låter spännande med kardemumma. Får se om jag hittar en flaska nästa gång jag ska handla. Dom brukar vara rätt sega här med att plocka fram nyheter :)

Svar: Hoppas du hittar en flaska :)
misshappineess.blogg.se

2 Cecilia:

Har varken sett den i butik eller provsmakat. Det låter lite si så där med kardemumma.. men självklart måste den testas - om jag bara hittar en flaska

Sv: Tack. Invigde dem idag, riktigt sköna :-)

Svar: Hoppas du hittar :)
misshappineess.blogg.se

Kommentera här: