Att välja rätt julstjärna

Jag har flängt till butiker och verkligen letat efter efter den perfekta adventstjärnan. Här är några kandidater jag haft. 

Den stora till vänster kollade jag på. Stjärnan hängande längst ned till höger köpte jag på Ica men lämnade tillbaka, superfin men inte tillräckligt stor. 

Denna gillade jag såå mycket men till våra fönster kändes den för liten. Ska dock ha den i fönstret i köket för där har vi den fina ljusslingans  som syns inifrån så då förstör en stor stjärna sikten ut :) 

VINNAREN BLEV.. 


Denna fina från Clas ohlssons. Stjärnan ska sitta lite längre ned sen när vi plockar upp dem igen. Blev sååå sugen att sätta upp allt men det får vänta några veckor till. Kommer bli så grymt mysigt med två stora stjärnor i vardagsrummet :) fönstren är 150 cm breda och stjärnans mått är 100 cm så det blev bra tillslut :) 


Vad har ni ? Sjärnor, ljusstakar eller något annat ? :) 

Kommentarer:

1 Annie:

Vad fin den nedersta bilden var - det blir jättefint! Jag har både ock - och jag längtar efter att sätta upp allt! Blir nog mitten av november här med - vem vill vänta i FYRA veckor?!

2 Jonna:

Så mysigt! :) Letar efter en fin på fot, såg att IKEA fått in några ganska stora så ska spana in en sån. Tänkte nog pynta en vecka före 1:a advent i år, är ovanligt taggad av ngn anledning höhö.

3 Anonym:

Hej, jag har skapat en julgrupp på FB! Alltså inte en sådan med hyacinter, utan en grupp att diskutera julen i, få tips, dela med sig tips, ställa frågor osv. Mest för att jag är så sugen på att prata om jul mest hela tiden;) Det vore kul om du och dina läsare ville vara med! Gruppen heter "Julstämning & Bjällerklang" och är nystartat. Tipsa gärna andra. Juliga hälsningar, Annette.

Kommentera här: